معرفی کتابها و دوره ها

آموزش مکالمه عربی به لهجه لبنانی با استفاده از فیلم - معرفی خود و خانواده

پنجشنبه 24 فروردین 1391

فیلمهای مورد استفاده  مجموعه ای از مصاحبه هایی است که با تعدادی از لبنانی ها و فلسطینی ها (به دلیل شباهت لهجشون به لهجه لبنانی)در موضوعات گوناگونی انجام شده است.  تنوع موضوعی این فیلمها باعث میشه که در زمینه های گوناگونی لغت و جمله یاد بگیرید.

متن و ترجمه فارسی و انگلیسی هر قسمت از این مصاحبه ها که عمدتا کوتاه هستند، در کنار فایل ویدئویی مربوط به آن خدمتتون تقدیم میشه. مراحل استفاده از این فیلمها به این صورت هست :

- اول حداقل 5 بار فیلم رو بدون خواندن متن یا ترجمه ببینید(سعی کنید خودتان متن آن را بنویسید)

 - در این مرحله باز 5 بار فیلم را ببینید و متن عربی  را هم بخوانید ولی به ترجمه فارسی نگاه نکنید(سعی کنید معنای جملات را خودتان حدس بزنید)

- در مرحله سوم می توانید از ترجمه فارسی نیز استفاده کنید. برای اینکه  از این فیلمها نهایت استفاده را برده باشید هر کدام از آنها را در مجموع بالای 15 بار تماشا کنید و در صورت امکان جملات آن را حفظ کنید. این کار علاوه بر تقویت لهجه شما به یادگیری شما نیز سرعت معجزه آسایی می دهد.

در اولین قسمت از این مجموعه با سارا شاتی از لبنان آشنا می شویم که در مورد خانواده اش صحبت می کند. عنوان این قسمت هست "عيلتي" یا همون "عائلتي" به فصیح، که به فارسی میشه خانواده من.


برای دانلود قسمت اول این مجموعه همراه با فایل متن و ترجمه از لینک زیر استفاده کنید.

فرمت فایل rm هست و برای اجرای آن باید برنامه ریل پلیر رو داشته باشید. فرمت فایل متن و ترجمه هم پی دی اف هست.

حجم : دو و نیم مگابایت



مطالب مرتبط

دسته بندی موضوعات

فیلم های آموزشی

آمار سایت